Sunday, July 4, 2010

'Adik'....tolongla bubah....~~

Salam all...

Harini nk luahkan perasaan ckit...rse cam sedih...serba salah n mcm2 perasaan yg timbul...dugaan terlalu byk sejak akhir2 ni...wl apepon dugaan yg dtg akan cube aku tempuhi dgn ikhlas dan redha dgn semua kehendaknye...

Pertama sekali...nk citer psal 'ADIK' yg plg aku syg kt dunia ni...satu2nye adik aku wlpon b'lainan ayah tp die still adik aku...aku tetap syg die wlpon dulu aku benci sgt2 dgn kehadiran die kt dunia ni...urm...skrg ni die dh besar...umo pon dh 21 tahun...start umo 16thun die dh mula wat perangai...degil,xdgar ckp mak ayah n suke b'kwan ngan org yg x mcm org...n pd umo 16thun jgk die dh pndai nk ponteng2 skola n akhirnye die benti skola..kire xsempat amik spm pon cme yg ade pmr je...aku xmalu citer kt sini yg adik aku cume ade pmr je coz inilah kebenarannye...skrg ni adik dh ssah nk crik keje...nape adik wat mcmni...kesian dkt mak...sume yg adik nak mak bagi je...smpai skrg ni ape yg adik nak mak tetap bagi...smpaikn duit rokok adik...duit topup adik...kete...sume mak bagi..ape yg adik mintak ngan mak sume mak bagi...apelagi yg adik nak...xbleh ke adik bubah...adik...tlgla bubah...

Kadang-kadang aku rase mak lgsung x syg aku coz mak terlalu sygkn adik...sbb tu dulu aku benci sgt2 ngan adik coz rampas kasih syg mak dari aku...tiap2 hari kami akan bergaduh...mak pon naek pening ngan perangai aku n adik...tp skrg x lagi coz aku dh syg adik...Aku memang ade niat nk bwak adik dtg keje kt sini...coz kl kt kg tu keje ape sgtla adik bleh buat...aku ckup riso kl die dduk kt kg tu tkot klau2 die b'kwan ngan org bkn2...tp bile nk bwak die dtg sini pon aku riso jgk tkot klau2 die b'kwan ngan bdak liar plak...aduhhhh...adik..tetapkn pendirianmu kerana kau lelaki...ucu xtau nk tlong cmmane lg...ibarat pepatah...'dibuang mati mak ditelan mati bapak'...Tolong la jgn degil adik...dgarla kata2 mak ayah n akak2 mu ini...urm...kadang-kadang aku marah sgt ngan mak coz terlalu memanjakn adik & ikot kehendaknye...tp nk wat cane coz adik adlaah satu2nye anak lelaki mak...adik...ucu syg adik sgt2...tlgla bubah demi mak...

Kadang-kadang plak aku rase life aku ni mcm terlalu byk masalah...mcm masalah aku ni adalah masalah plg besar kt dunia ni....tp upenye rmai lg org laen yg ade mslah lg terok dr aku....lg besarrrrrr.....sabarla wahai diriku...tempuhi segalanye dgan redha...ya ALLAH...kuatkn semangat ku...aminnnnn....


*Kadang-kadang aku rse tensen & serabut gile2 ngan sume ni...t'msuk mslah sndiriii...aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....jerit kuat2 tp hanya dlm hati coz itu je yg mampu aku buat skrg ni....urmmm....~~~

1 comments:

Zarith said...

kdg2 setiap mslh yg melanda ada hikmahnya.....sabar2....tapi setiap mslh ada jalan penyelesaian....